Każdy bez wyjątku problem ma ostateczne źródło w nas samych.

— Carl Gustav Jung
26.06 2012

Automasaż

Dla niektórych to może dziwne słowo, ale warto bliżej poznać jego znaczenie. Zazwyczaj zbyt mało uwagi poświęcamy sobie i swemu ciału, które jest dla nas przecież najbliższe, a traktujemy je po macoszemu.. Dziś chcę cię zachęcić do przyjrzenia się sobie. Jak się czujesz? Czy twoje ciało nie potrzebuje masażu? Czy twój umysł i emocje nie potrzebują wyciszenia?
Sądzę, że tak, że chętnie dałbyś (dałabyś) sobie trochę ulgi.

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  1. Po pierwsze – umówić się na masaż. To łatwe, po prostu zadzwoń: 607 854 261.
  2. Jeśli z jakichś powodów nie możesz, masz drugi sposób, zrób sobie automasaż.

No tak, ale jak?

Najprościej możesz to zrobić w czasie kąpieli. Zamiast szybko i byle jak się namydlać i spłukiwać, zrób z tego rytuał. Zapal świeczkę, do wody wlej kilkanaście kropli ulubionego olejku eterycznego, włącz jakąś fajną muzykę i przez kilka minut poodprężaj się myśląc tylko o tym jak ci dobrze. Namydlaj się pomału, miękkimi ruchami, z miłością i szacunkiem traktując swoje ciało. Już za to będzie ci wdzięczne :) To nie musi trwać długo, ale chodzi o to, żeby skupić na tym swoja uwagę.
Właściwy masaż zrób po wyjściu z wody i osuszeniu ciała.

  • Przygotuj olejek do masażu (możesz go podgrzać) i zacznij dokładnie i powoli masaż.
  • Jest ciepło i bezpiecznie, w tle relaksująca muzyka, a ty bierzesz na dłoń trochę olejku i zaczynasz od masażu stóp.
  • Głaszczesz i uciskasz podeszwy stóp, palce i stawy skokowe.
  • Następnie kolana, uda i łydki. Wszystkie ruchy wykonujesz w kierunku serca.
  • Na koniec kilka długich ruchów od palców stóp do końca ud.
  • Następnie pośladki ruchami okrężnymi.
  • Brzuch spiralnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
  • Klatkę piersiowa ruchami w kierunku serca. Piersi dookoła. (Kobiety mogą zerknąć tutaj.)
  • Masaż rąk: ramiona, potem łokieć, przedramię, nadgarstek i dłoń.
  • Na koniec kilka długich ruchów od dłoni do barku.
  • Pomasuj szyję, w kierunku szczęki i twarz w kierunku od środka na zewnątrz lekko do góry.
  • Trudniej będzie z plecami. Najlepiej poprosić o pomoc jakąś bliską osobę. Można też „pomasować” plecy o podłogę robiąc tzw. kołyskę i ćwiczenie zwane „karaluszkiem” (kładziesz się na plecach i machasz rączkami i nóżkami tak jakbyś biegł).
  • W ten sposób rozluźniają się mięśnie i ustawiają kręgi.
  • Pomasuj też skórę głowy i uszy.

Masaż ucha jest bardzo ważny, Chińczycy nazywają go „podlewaniem kwiatów nerek”, ale o tym innym razem…